צילום:freepik

הנחיות קידום אתרים ממומן בגוגל והחלפות קישורים

קידום ממומן בגוגל הוא תחום שגדל בפופולריות רבה ככל שבעלי אתרים מחפשים מקורות הכנסה נוספים. כשמבצעים היטב את התהליך, הוא יכול להתאים גם למפרסמים ובקיאות מוחלטת בתחום מאפשרת אפילו הוספת ערך לגולשים. יחד עם זאת, חשוב לעמוד בהנחיות של גוגל על מנת למנוע השלכות שליליות על פעולות הקידום.

התחום הזה התפרסם בשנת 2013 בתקשורת כשגוגל הוציאה לראשונה תזכורת לפיה קישורים בתוכן ממומן אינם צריכים לעבור את ה-PageRank. הנחיה זו נבעה מהאירוע בו נענשו כמה חברות ומגזינים בבריטניה, בגין קישורים בתוך מודעות.

איך בעלי אתרים יכולים להבטיח שתכן ממומן ומקורי מציית להנחיות גוגל?

כדי לעמוד בהנחיות של גוגל, על בעלי אתרים לוודא שלקישורים בתוכן ממומן יש את ההוראה "nofollow", או קודים מתאימים כך שהתוכן לא יהיה נגיש לסורקים. התנהלות זו כוללת גם קישורים ממומנים בתבנית, כמו למשל סמלי לוגו, וכל קישורי חסות בטקסט העריכה בפועל.

הנחיות קידום אתרים ממומן בגוגל חלות על כל הסוגים של תוכן ממומן, כולל תוכן שנוצר במיוחד לקידום או תוכן רגיל שמיועד לקידום.

באתרי חדשות, יש להפריד במידת האפשר תוכן ממומן ממאמרי החדשות הראשיים, כגון אירוח בספרייה נפרדת, ולהסיר אותו מחדשות גוגל באמצעות robots.txt או תגיות רובוטים. חוץ מזה, יש להימנע מהכללת תוכן ממומן במפת האתר עם חדשות גוגל.

חשוב להיזהר גם בשותפויות מסחר אלקטרוני

שותפות עם אתרי מסחר אלקטרוני היא תחום נוסף לצמיחת הכנסות לבעלי אתרים. הגישה האופיינית ביתר היא שילוב קישורים בתוכן, שקשורים לביקורות או מדריכים.

מנקודת מבט של קידום אתרים ממומן בגוגל, השיטה הבטוחה ביותר היא להתייחס להחלפת קישורים כמו אל קישורים ממומנים ולהפוך אותם לבלתי נגישים לסורקים.

מה לגבי החלפות קישורים?

שיטה נוספת שבעלי אתרים רבים נוקטים בה היא הצגת קישורים במיקומים שונים בכותרות ובתוכן, כולל קישור לעמוד הבית. בשיטה זו, בעלי אתרים שיש להם תחומי עניין משותפים או קרובים, יכולים להחליף ביניהם קישורים והפניות בתכנים ובכותרות, שמפנים את הגולשים אל עמוד הבית של האתר ואל עמודים ראשיים.

טכנית, קישורים כאלה אינם ממומנים מכיוון שבעלי האתרים אינם משלמים עבורם, אבל קיימים קשרים עסקיים ולכן הם נחשבים לגרסת המותג הגדולה של השיטה הישנה להחלפת קישורים. רוב בעלי האתרים נוקטים במערכות יחסים כאלה כחלק חשוב מהתפתחות בניית הקהל שלהם ותמהיל התנועה באתר, ולא במיוחד עבור קידום אתרים ממומן בגוגל.

אבל החלפות קישורים שנגישים לסורקים אכן מאפשרים יתרון לקידום אתרים, אם כי הקישורים בכותרות מופיעים באתרים אחרים למשך זמן קצר בבד, לפני שהם מוחלפים בקישורים חדשים של אתרים אחרים.

איך בעלי אתרים צריכים להתנהל בנוגע להחלפות קישורים?

הנחיות גוגל בנוגע להחלפות קישורים אינן מתייחסות ספציפית לסוגים שונים של קישורים, שאינם מתאימים ממש ל"החלפת קישורים מוגזמת", אבל לעתים הם מקבלים הגדרה של סוג של קישורים ממומנים. לכל הפחות הקישורים עשויים להיערך ללא קשר לאופן הבנייה שלכם.

לכן בעלי אתרים מתבקשים להחליט בעצמם איך להגדיר החלפות קישורים, איך להשתמש בקישורים באתרים שלהם, ומה הם מצפים מבעלי האתרים שאליהם הם מפנים את הקישורים.

בשורה התחתונה, האם גוגל מתנגדת לתוכן ממומן?

לא בהכרח. חשוב לזכור שגוגל מעסיקה כמה מאנשי המקצוע החכמים ביותר בעולם, שמבינים בעסקים, והיא משיגה את משחק השותפים באמצעות קבלת הרעיון של החלפות קישורים ותעבורה, כמו גם קבלת העובדה שצורה אחרת של תוכן שיווקי היא ממומנת.

זהו אינו מושג שלילי ואפשר להרוויח הרבה כסף מעבודה עם קישורים בשיטה זו, כך שהחברה אינה מתנגדת לרעיון לכשעצמו, אבל יש לה כמה הנחיות שהיא מצפה שבעלי אתרים יעמדו בהם.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים