קידום אתרים בחו"ל – צעדים ראשונים בדרך אל היעד

קרדיט תמונה: freepik

כאשר יוצאים למהלך עסקי גדול ונועז כמו להפוך לעסק בינלאומי, יש כמה דברים שחשוב לוודא לפני כן. הנה הצעדים הראשונים שיש לעשות רגע לפני שאתם משנים את כתובת האתר מ-.CO.IL ל- .COM

רונה עוסקת שנים רבות בתחום הקוסמטיקה. היא לוקחת חלק בתערוכות, מכירה את כל החידושים בתחום ותמיד חלמה להצליח בגדול גם מעבר לים. כמו הרבה בעלי עסקים אחרים, גם רונה קפצה למים לפני שהייתה מוכנה לכך ב-100%, ושילמה על זה מחיר. "בעולם העסקים אי הכנת שיעורי בית יכולה לעלות הרבה מאוד זמן וכסף", אומרת רונה. "הייתי מאוד צעירה וחלמתי בגדול. רציתי מאוד להוכיח לכולם שאני יכולה להצליח במקומות שלאחרים לא היה אומץ או לא הצליחו. בפועל התברר לי שהייתי מעט יהירה מידי, וזה עלה לי בהרבה מאוד כסף".

בניגוד לבעלי עסקים אחרים, הכישלון של רונה לא הרתיע אותה מלהמשיך לנסות. "הייתי נחושה בדעתי להצליח בעסקים הבינלאומיים בעולם הקוסמטיקה", היא אומרת. "קראתי הרבה מאוד ספרי העצמה, ובכולם המסר היה אחד – לעשות מחקר מקדים ולהבין שכישלון הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה. בנוסף, אני באה מבית שההורים שלי מאוד האמינו בי. היה לי ברור שהם יעזרו לי להתרומם והיה לי ברור עוד יותר שאני רוצה לגרום להם להתגאות בי. זה היה הכוח שהניע אותי והיום במבט לאחור, אני שמחה על זה שלא ויתרתי ושהיה לי את האומץ לקום ולנסות שוב".

בפעם השניה שרונה ניסתה לחדור לשוק הבינלאומי זה היה אחרי הרבה עבודת תשתית שהיא ביצעה. "קראתי ולמדתי כל מה שאפשר על קידום אתרים בחו"ל", היא מספרת. "לקחתי קורסים, הקשבתי להרצאות, צללתי לעומקם של דברים בצורה הכי רצינית שאפשר. הבנתי שהטעות המרכזית שלי בסיבוב הראשון הייתה שלא באמת הכרתי את השטח והלכתי אחרי כל מיני הבטחות שבפועל התבררו כריקות מתוכן. ככל שצברתי יותר ידע, הרגשתי גם איך הביטחון המקצועי שלי עולה ואיך אני מצליחה לחשוב על כל מיני שיתופי פעולה או כיווני עבודה חדשים שיסייעו לי להצליח. זה היה מסע מדהים. בחלקו אבא שלי ליווה אותי, הלכנו ללמוד קורסים יחד, היינו מדברים שעות ארוכות על מה נכון ומה לא ולאן עוד אפשר להתפתח. זו הייתה תקופה מרגשת ונפלאה".

כלמודת ניסיון, רונה יכולה לייעץ לבעלי עסקים איזה צעדים עליהם לעשות כאשר הם מתחילים את הדרך לקריירה בינלאומית:

  • האם זה בכלל כדאי? בישראל יש הרבה מאוד תחומים ומוצרים שמאוד פופולריים בקרב הקהל, ויש לעיתים תחושה שמה שעובד עבור הקהל בישראל בוודאי יידרש גם על ידי קהל בחו"ל. בפועל זה ממש לא ודאי. יש הרבה מוצרים שבישראל זוכים לביקוש גבוה ובחו"ל אין להם דורש וההיפך. לכן, לפני שאתם מתחילים עם קידום אתרים בחו"ל, חשוב לעשות סקר שוק ולבדוק אם בכלל יהיה קהל גדול שירכוש את מה שאתם רוצים לשווק.
  • עלויות – בעולם העסקים הכל זה עניין של עלות מול תועלת. חשוב מאוד לדעת מה העלויות הריאליות שתצטרכו לשלם, כלומר כולל מיסים, משלוח, שינוע, פרסום, הפצה, אריזה – כל השלבים שהמוצר צריך לעבור על שהוא מגיע אל היעד. בשלב הבא יש לבחון את עלויות הייצור של הדברים. כאן כדאי לקחת הצעות מחיר מיצרנים ולנהל משא ומתן קשוח. כל סכום שתצליחו להוריד יקבל נפח מאוד משמעותי כאשר תתחילו לעבוד עם קהלים גדולים מעבר לים. אחרי שיש לכם את כל המידע, בדקו האם בחשבון פשוט יוצא לכם להרוויח, להיות מאוזנים או שאתם צפויים להיות בהפסד. זו צריכה להיות נקודת הפתיחה.
  • הגדירו מטרות – בין אם אתם חווים הצלחה עסקית ובין אם לא, חשוב מאוד להגדיר מטרות ויעדים מדידים וספציפיים. רק כך תצליחו לדעת האם אתם בדרך הנכונה או האם יש לדייק את המטרות. בעניין זה, גם קידום אתרים בחו"ל צריך להיות מוגדר וממוסגר מבחינת יעדים.
  • הגדירו מדינות יעד לשיתופי פעולה – קידום אתרים בחו"ל נעשה בצורה האפקטיבית ביותר כאשר הוא מדויק ומפולח היטב. השקיעו מחשבה ותשומת לב לשאלה – מי קהל היעד ורק לאחר מכן בחרו אנשי מקצוע שמתמחים בקהל היעד הספציפי שסימנתם.
  • תוכנית עסקית מפורטת – לאחר שהגדרתם את היעדים והמטרות, הגיע הזמן לפרוט את הדברים לאפיקי פעולה מעשיים. בדקו היטב את מי אתם לוקחים אתכם למסע העסקי, הטילו משימות על אנשי המקצוע הרלוונטיים, נהלו משאים ומתנים קשוחים ובשורה התחתונה, ודאו שאתם יודעים בדיוק מה הצעדים האופרטיביים אשר יובילו אתכם אל היעדים שהגדרתם.
  • תהיו אופטימיים – בעולם העסקים אופטימיות היא מצרך נדרש. ללא האופטימיות, המהמורה הראשונה עלולה לגרום ליאוש ולהרמת ידיים ומכאן הדרך לתחושת תסכול וכישלון מהירה. גם ברגעים מורכבים, בחנו את הדברים בפרופורציה המתאימה, ערכו את התיקונים והשינויים המתבקשים וצאו לדרך כשאצם מפוקחים ומפוקסים יותר. אחרי הכל – רק מי שמעז באמת מצליח.

 

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

חדר הבריחה: מה עליך לדעת לפני שאתה נכנס?

חדרי בריחה הפכו לצורת בידור פופולרית, המאתגרת את המשתתפים לעבוד יחד כדי לפתור חידות ולברוח תוך מגבלת זמן מוגדרת. לפני שאתם צוללים לעולם חדרי הבריחה, יש כמה דברים חשובים שכדאי לדעת כדי לשפר את החוויה שלכם.

תפקידו של חוקר פרטי

חוקרים פרטיים הם אנשי מקצוע מיומנים הנשכרים לביצוע חקירות מטעם אנשים פרטיים, עסקים או ארגונים. הם מתמחים באיסוף מידע, ביצוע מעקבים וחשיפת עובדות שעלולות להיות קשות להשגה בערוצים המסורתיים.

סוגי הלוואות לעסק שאתם צריכים להכיר

בעולם העסקים הדינמי, גישה לכלים הפיננסיים הנכונים יכולה להשפיע באופן משמעותי על הצלחה וצמיחה. הלוואות לעסקים, המותאמות לצרכים תפעוליים ספציפיים, יכולות לספק את ההון הדרוש לניהול תזרים מזומנים, לניהול מלאי, או אפילו להרחיב את היכולת התפעולית.