איך שלט נולד? על טכניקות ייצור השלטים בישראל

צילום:freepik

הרימו את העיניים מהמסך לרגע והסתכלו סביב. אתם רואים את זה? מאות שלטים מקשטים כל חנות מסחרית, בניין, פרוייקט בנייה, פארק וכביש. אז מי בדיוק עומד מאחורי שפע עצום כל כך של שלטים וכיצד מכינים אותם? זמן להציץ למאחורי הקלעים של אחת התעשיות הנשכחות אך הפעילות ביותר בישראל.

הכנת שלטים: משימה לא פשוטה

על פניו יצירת השלט נשמעת כמו רעיון פשוט: לוקחים מרובע פח, חותכים אותו כדי לשמור על הסימטריה, מצמידים לו עמוד ברזל חסון או מעמדים לתלייה בגובה ו…אפשר להתחדש בשלט חדש ויפהפה. אלא שכל הכנת שלטים, משלטי ההכוונה לחניה בתוך שטח פרטי ועד הכנת שלטים לבית כנסת שמורים על יציאת החירום, מורכבת מחשיבה מעמיקה והבנה טכנולוגית עמוקה בתחומי האמנות החזותית, הגרפיקה, ההדפסות והחיתוך. בנוסף נדרשים יצרני השילוט לחשיבה יצירתית מאוד, שתאפשר להם ליצור שלט ברור במסריו ואיכותי במהותו.

כיצד מייצרים שלט חדש?

תהליך הביצוע המסורתי היה מתקבל על גבי פח צבוע שעליו מניחים נייר שממנו נגזרו הסמלים או האותיות בשלט והם היו ממולאים באמצעות ספוג טבול. לאחר הייבוש, היו מסירים את הנייר ומקבלים את התוצאה הסופית. כיום צוות גרפיקאים עומד מאחורי כל שלט והוא ישקף ללקוח כיצד נראה השלט שבחר באמצעות הדמיה ממוחשבת איכותית. בנוסף, הצוות אמור לשלוט בעולם הפרסום משום שפעמים רבות השלט משמש לפרסום בית העסק ואיננו עוסק רק בהכוונה ממקום למקום. חומר השילוט נחתך ומעוצב באמצעות מכונה מיוחדת, כאשר ההדפסה המופקת עליו פועלת בטכניקה דומה לזו המשמשת אדריכלים המתכננים בניין חדש.

תהליך הייצור מול לקוחות פרטיים או עסקיים

כל בית עסק, מוסד או אדם פרטי שמעוניינים ליצור שלט מסוים, יקבעו פגישה מסודרת עם צוות יועצי הפרסום ויחליטו על התצוגה והמראה של אותו שלט. אם מדובר בשילוט שאמור להתנוסס על פרויקט בניה, כמו לדוגמה פרויקט מגורים שנבנה עם מרכז מסחרי צמוד, הפגישה תתקיים גם במעמד האדריכל כדי להעריך את גובה השלט או את טכניקת הביצוע שלו. לאחר מכן, הנתונים עוברים לצוות הגרפיקה במטרה ליצור שלט שקולע למטרות העסקיות. העיצוב נערך בתוכנה גרפית ומוסיף במידת הצורך כיתוב או תמונות וסימנים. התוצאה תועבר אל מדפסת דיגיטלית גדולה וברזולוציה גבוהה במיוחד.

טכנולוגיות מתקדמות בשלב הייצור

שיטה נוספת תואמת את עבודתם של אתרים רבים בתחום כמו חלום חרוט. טכניקה זו משתמשת בחיתוך לייזר כדי להדביק את היריעות ולחתוך את הצורה המדויקת של השלט. ישנם חיתוכים מעניינים ובעלי אלמנטים שונים כמו התקנת תאי אור בחלק התחתון או העליון של השלט, או כרסום CNC שמבצע בשלט צורה או תבליט יחודיים לבקשת הלקוח.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

זריקות אוזמפיק לירידה במשקל: גישה חדשנית למאבק במשקל עודף

במרדף הבלתי פוסק אחר אסטרטגיות יעילות לירידה במשקל, זריקות אוזמפיק הופיעו כאופציה מבטיחה עבור אנשים המתמודדים עם משקל עודף. לפני תחילת השימוש בתרופה זו, חשוב לקבל את כל המידע המקיף, להבין מדוע אנשים פונים לטיפול זה, את היתרונות הקשורים לזריקות אלו, שיטות חלופיות לטיפול במשקל עודף, והסכנות הנשקפות מע

מדריך מושלם: בחירת ציוד הכרחי להכנת נרות איכותיים

פתיחת אמנות יצירת הנרות דומה לאימוץ מלאכה נצחית, מגדלור של מסורת וחדשנות שהאיר את ההיסטוריה האנושית. יציאה לעולם ייצור הנרות דורשת לא רק קורטוב של יצירתיות, אלא ארסנל מאובזר היטב המותאם ליצירת הלהבה המושלמת. דמיינו שאתם בוחשים בים מותך של שעווה, מחדירים בו תמציות המזכירות את שדות הגליל הריחניים, וצופים ביצירה שלכם מטילה זוהר חם בין כותלי בית ירושלמי נעים. זו לא רק פעילות; זהו ריקוד עדין של דיוק, סבלנות ונגיעה של הרוח הייחודית שלך.

קונסולות לבית – איך לעצב וליהנות גם מפונקציונליות

אומנות עיצוב הפנים היא תרגיל באיזון בין פונקציונליות ואסתטיקה. ריהוט ספציפי שמדגים את ההרמוניה הן קונסולות איכותיות ומעוצבות. לעתים קרובות, יש לאלו כמה תפקידים הל מהצעת שטח אחסון נוסף ועד לכך שהן למעשה משמות בתור פלטפורמה לפריטים הדקורטיביים השונים או פשוט לאחסון פריטים אלו ואחרים. מיד תגלו איך לעצב באמצעות הקונסולות את הבית, ולמה הן בעצם יכולות להפוך מרהיט עיצובי גם לפונקציונלי שלא תוכלו בלעדיו.