הצהרת הון – כמה חשוב לעשות זאת נכון

קרדיט תמונה: freepik

אחת לכמה שנים, עסק עצמאי או חברה נדרשים להגיש הצהרת הון כאשר הצהרה זו בוחנת מהו השווי הכלכלי שלכם באופן מקיף, החל מהנכסים וכלה ברכוש, בחסכונות ובמוצרים שרכשו לבית. בהצהרת ההון הראשונה, זו שתשלח לכם מעט אחרי פתיחת התיק החדש, יש להצהיר על כל מה שיש ברשותם ובהצהרות שלאחר מכן יהיה צורך להראות האם ההון והנכסים גדלו או לא והאם אלו תואמים את הנתונים של מס הכנסה לגבי הכנסות בתקופת הזמן שעברה מאז הצהרת ההון הראשונית. 

מהי הצהרת הון ומתי יש להגיש אותה? 

ברוב המקרים אנשים שפתחו עסק עצמאי יקבלו דרישה למלא אחר הצהרת הון מעט אחרי פתיחת העסק. ניתן מרווח זמן להגשת הצהרות הון ומומלץ שלא לעבור את תאריך ההגשה שכן הוא יגרור קנסות וריביות פיגורים. 

הצהרת ההון משמשת את משרדי רשות המיסים בבדיקת בעל העסק לאורך השנים – כמה הרוויח וכמה רכוש צבר לעומת מה שהרוויח וממה. לדוגמא, אם אדם הצהיר בהצהרת ההון הראשונה שלו שיש לו דירה בבעלותו בשווי של מיליון שקלים, ובהצהרת ההון הבאה הוא מדווח שקנה דירה בשווי שלושה וחצי מיליון שקלים, אך הרווח שלו באותו הזמן מהעסק היה רק מיליון שקלים – מס הכנסה ישאל מהיכן הגיעו הכספים הנוספים לרכישת הדירה. למעשה, זהו הכלי של מס הכנסה למלחמה בהון השחור שמגלגל מיליארדים בכל שנה. 

כיצד יש להגיש הצהרת הון? 

בדרך כלל לאחר פתיחת תיק עצמאי אנשים יקבלו דרישה למלא הצהרת הון ואז אחת לכמה שנים הם יידרשו לעשות זאת שוב. הדרישה להצהרת ההון יכולה להיות גם לעובדים שכירים או לבעלי הון, וזאת במיוחד כאשר יש לאנשים מניות בחברות מסוימות או שהם שכירים שמחזיקים בנוסף עבודתם כשכירים עסק עצמאי. בדרך כלל חובת ההגשה היא עד 120 יום מהרגע שנשלחה בדואר, לא כדאי להתעכב עם הגשתה ומומלץ מיד עם הקבלה להתחיל לאסוף את המסמכים הדרושים לשם ההגשה. יש למלא טופס הצהרת הון שנקרא גם טופס 1219 והוא מחולק לשניים – לחלק העסקי ולחלק הפרטי. יש למלא את הדו"ח באופן מדויק ולהגיש אותו במשרדי הרשות בזמן.

מה חשוב לדעת על ההגשה?

אנשים שמגישים הצהרות הון צריכים לספק מידע מקיף אודות נכסי נדל"ן שלהם, רכוש הכולל ריהוט, מוצרי חשמל, מחשבים ותכשיטים. עליהם לדווח על ההון העצמי שלהם, על התחייבויות שיש להם להלוואות, ואת כל אלה יש לבצע גם לבני הזוג. אין להשמיט פרטים כלל – ויש לצרף קבלות לכל. יש להציג טופס אישור יתרות מהבנק, יש לשלוח אישור הלוואות, חוזי רכישת נדל"ן, פירוט תכולת הבית מטעם הערכת שמאי של ביטוח הדירה, אישור סכומי חיסכון בפנסיה, קבלות על שיפוצים בבית ועוד. את כל המסמכים יש לצרף להצהרת ההון ולטופס ההצהרה, במשרדי הרשות יחתמו לכם על הטופס עם חותמת נתקבל, ואת הטופס הזה יש לשמור למשך שבע שנים. 

סיוע של בעלי מקצוע

אין ספק שהצהרת הון ראשונית יכולה להיות מסובכת למדי עבור אנשים שמעולם לא הגישו אותה קודם לכן, והיא בוודאי מסובכת עבור אנשים שלא אוהבים להתעסק עם בירוקרטיה. ההמלצה היא בעת קבלת הדרישה למלא הצהרת הון להיות מלווים על ידי אנשי מקצוע המתמחים בתחום ולהם היכולת והכלים להכין את הדו"ח ולהגישו בזמן כשהוא מלא ומדויק. 

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

סוגי הלוואות לעסק שאתם צריכים להכיר

בעולם העסקים הדינמי, גישה לכלים הפיננסיים הנכונים יכולה להשפיע באופן משמעותי על הצלחה וצמיחה. הלוואות לעסקים, המותאמות לצרכים תפעוליים ספציפיים, יכולות לספק את ההון הדרוש לניהול תזרים מזומנים, לניהול מלאי, או אפילו להרחיב את היכולת התפעולית.

זריקות אוזמפיק לירידה במשקל: גישה חדשנית למאבק במשקל עודף

במרדף הבלתי פוסק אחר אסטרטגיות יעילות לירידה במשקל, זריקות אוזמפיק הופיעו כאופציה מבטיחה עבור אנשים המתמודדים עם משקל עודף. לפני תחילת השימוש בתרופה זו, חשוב לקבל את כל המידע המקיף, להבין מדוע אנשים פונים לטיפול זה, את היתרונות הקשורים לזריקות אלו, שיטות חלופיות לטיפול במשקל עודף, והסכנות הנשקפות מע

מדריך מושלם: בחירת ציוד הכרחי להכנת נרות איכותיים

פתיחת אמנות יצירת הנרות דומה לאימוץ מלאכה נצחית, מגדלור של מסורת וחדשנות שהאיר את ההיסטוריה האנושית. יציאה לעולם ייצור הנרות דורשת לא רק קורטוב של יצירתיות, אלא ארסנל מאובזר היטב המותאם ליצירת הלהבה המושלמת. דמיינו שאתם בוחשים בים מותך של שעווה, מחדירים בו תמציות המזכירות את שדות הגליל הריחניים, וצופים ביצירה שלכם מטילה זוהר חם בין כותלי בית ירושלמי נעים. זו לא רק פעילות; זהו ריקוד עדין של דיוק, סבלנות ונגיעה של הרוח הייחודית שלך.