השתחררת משירות – אילו דלתות נפתחות בפניך?

קרדיט תמונה: freepik

כל החיילים מחכים ליום שבו יתלו את הנעליים ויחבקו את החיים האזרחיים, אך לצד השמחה במילוי חובתנו הצבאית מגיעה האחריות לקבל החלטות משמעותיות בחיים. יתרון בולט המוצע למשוחררים הטריים הוא פיקדון לחיילים משוחררים שמטרתו לסייע להם לעבור בצורה חלקה לשלב הבא בחייהם.

 

רגע השחרור

היום שבו חייל משתחרר מהצבא או מהשירות הלאומי מתמלא ברגשות מעורבים. עבור רובם, יש הקלה, שמחה, ואולי אפילו קצת חשש מהצפוי. צה"ל לא נותר אדיש לנושא זה והוא מודע היטב לאתגרים השונים המצפים לחיילים המשוחררים, לכן הוא מעניק לכל חייל וחיילת פיקדון כמחווה של תמיכה. פיקדון זה משמש ככר פיננסי, המאפשר לחיילים להתחיל את המסע האזרחי שלהם בנימה חיובית. 

 

למה משמשים כספי הפיקדון?

ישנם מגוון שימושים לכספי הפיקדון וכדאי להכיר אותם מקרוב: 

חתונה – אחת ההוצאות המשמעותיות ביותר למבוגרים צעירים היא העלות הכרוכה בחתונה. שימוש בפיקדון הצבאי יכול להקל באופן משמעותי על הנטל הכספי, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור אלה המחפשים לקשור את הקשר זמן קצר לאחר שירותם.

רכישת דירה – נדל"ן בישראל הוא גם חלום וגם אתגר עבור רבים. הפיקדון יכול לשמש כמקדמה, לפתוח דלתות לבסיס יציב לעתיד.

לימודים – השקעה בהשכלה היא בחירה חכמה לכל החיים. חיילים רבים מנצלים את הפיקדון שלהם כדי לממן תוכניות לימודים וסוללים את הדרך להזדמנויות קריירה מבטיחות.

הקמת עסק – חיילים משוחררים יכולים לקחת את כספי הפיקדון ולהשקיע בפתיחת עסק. 

לימודי נהיגה – מי שלא הספיק להוציא רישיון לפני הצבע יוכל לעשות זאת בשימוש בכספי הפיקדון הצבאי. 

 

לצלול עמוק לתוך התואר

למרות שכל האפשרויות ראויות, התעמקות בלימודים ראויה לבדיקה מקרוב. חינוך לא רק מצייד אדם בכישורים מקצועיים אלא גם מטפח צמיחה והתפתחות אישית. ניצול הפיקדון הצבאי לעיסוקים אקדמיים יכול להיות אחת ההחלטות החכמות ביותר עבור חיילים משוחררים.

ניתן ללמוד מגוון רחב של נושאים באמצעות הפיקדון, ניתן למשל לבחור ללמוד במסגרת של תואר ראשון באוניברסיטה – שימו לב שאמנם תנאי הקבלה לאוניברסיטאות גבוה יותר מאלה של המכללות, אך התשלום עבור התואר יהיה פחות מחצי מהסכום, למעשה, באמצעות הפיקדון במקרים רבים ניתן להשלים תואר ראשון שלם. 

 

לימודי תעודה על חשבון הפיקדון

מי שלא מעוניין במסלול של תואר יכול ללמוד במסגרת לימודי תעודה, החל מהנדסאים במגוון רחב של תחומים וכלה בלימודי תעודה בבתי ספר מקצועיים. כל אחד ותחום עיסוקו – העיקר שמקום הלימודים מקבל תשלום על חשבון הפיקדון הצבאי. לדוגמה, לבעלי עין חדה ותשוקה ללכוד רגעים במצלמה, צילום מקצועי יהיה מסלול לימודים מומלץ במיוחד. עם הופעת המדיה הדיגיטלית, לצלמים היום יש הזדמנויות חסרות תקדים, הן מבחינה יצירתית והן מבחינה מסחרית. הרשמה לקורס מקיף יכולה לצייד חיילים משוחררים בתחילת דרכם במיומנויות החל מטיפול במצלמה וטכניקות תאורה ועד עיבוד לאחר הצילום ושיווק דיגיטלי.

בעוד שהמעבר מחיים צבאיים לחיים אזרחיים עשוי להיראות מרתיע דווקא פיקדון לחיילים משוחררים משמש כעוגן בתקופת חיים נפלאה זו, כזה שמקדם ומספק עתיד טוב יותר עבור מי שתרם את שנותיו היפות לצבא. השחרור מהצבא הוא תחילת החיים האזרחיים, כל ההזדמנויות פתוחות בפניכם אז קפצו עליהן. 

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

חדר הבריחה: מה עליך לדעת לפני שאתה נכנס?

חדרי בריחה הפכו לצורת בידור פופולרית, המאתגרת את המשתתפים לעבוד יחד כדי לפתור חידות ולברוח תוך מגבלת זמן מוגדרת. לפני שאתם צוללים לעולם חדרי הבריחה, יש כמה דברים חשובים שכדאי לדעת כדי לשפר את החוויה שלכם.

תפקידו של חוקר פרטי

חוקרים פרטיים הם אנשי מקצוע מיומנים הנשכרים לביצוע חקירות מטעם אנשים פרטיים, עסקים או ארגונים. הם מתמחים באיסוף מידע, ביצוע מעקבים וחשיפת עובדות שעלולות להיות קשות להשגה בערוצים המסורתיים.

סוגי הלוואות לעסק שאתם צריכים להכיר

בעולם העסקים הדינמי, גישה לכלים הפיננסיים הנכונים יכולה להשפיע באופן משמעותי על הצלחה וצמיחה. הלוואות לעסקים, המותאמות לצרכים תפעוליים ספציפיים, יכולות לספק את ההון הדרוש לניהול תזרים מזומנים, לניהול מלאי, או אפילו להרחיב את היכולת התפעולית.