יוסי שינובר יועץ עסקי מסביר: איך תרשימו את המגייסים בריאיון עבודה?

קרדיט תמונה: pixabay

ריאיון עבודה הוא כרטיס הכניסה שלנו לשוק וההזדמנות הראשונה (ולפעמים גם האחרונה) להציג את מי שאנחנו וכיצד אנחנו יכולים להשתלב היטב במקום העבודה הפוטנציאלי. הסיטואציה הזו עלולה להיות מלחיצה, אז היועץ העסקי יוסי שינובר מציג במאמר שלפניכם את כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להיות הכי מוכנים ורגועים שאפשר. בואו נתחיל.

הטיפים של יוסי שינובר לרושם ראשוני מוצלח

לפניכם רשימת הכללים החשובים של יוסי שינובר להשארת רושם ראשוני מוצלח אצל המראיינים, היכולים לעזור לכם להגדיל את הסיכוי שלכם להתקבל לעבודה:

  1. אל תאחרו – תכננו היטב את זמן היציאה שלכם מהבית כדי שתגיעו למקום הריאיון לפני זמן הפגישה. לדברי יוסי שינובר, אפילו אם המראיינים בעצמם מאחרים כדאי שאתם תהיו אלו שמחכים להם. אף אחד לא אוהב איחורים, בייחוד במקומות עבודה, ורושם של אנשים שמכבדים את הזמן של אחרים ומגיעים בזמן (ואף מקדימים) לפגישות הוא מפתח חשוב להצלחה שלכם בריאיון העבודה.
  2. שדרו שפת גוף נינוחה – אפילו שהסיטואציה עלולה להיות מלחיצה, השתדלו שלא להביע זאת בשפת הגוף שלכם. יוסי שינובר ממליץ לשבת בגב זקוף, להרגיע את המתח בכתפיים וליצור קשר עין עם המראיין. אל תשכחו גם ללחוץ יד בביטחון במקרה הצורך, בלי להיות אגרסיביים מדי אך גם לשלב בה אסרטיביות.
  3. הכינו תשובות לשאלות ידועות – יש הרבה שאלות שהמראיינים חוזרים עליהן בראיונות עבודה, כמו "איפה אתם רואים את עצמכם בעוד 5 שנים?" או "איך אתם חושבים שאתם יכולים לתרום לחברה?". יוסי שינובר מסביר שכדאי להכין מראש תשובות לשאלות האלו, גם כדי לא להתמהמה במחשבות בזמן הריאיון וגם כדי שתוכלו להתאמן על צורת המענה שלכם ולשדר ביטחון ואסרטיביות.
  4. כדאי להכיר את הרקע של מקום העבודה – יוסי שינובר אומר שהפגנת ידע בסיסי על מקום העבודה הפוטנציאלי שלכם יכולה לעזור לכם להתחבב על המראיין. קראו מידע ברשת על החברה או העסק שאליו אתם מתראיינים עוד לפני הפגישה, ואפילו כדאי לכם להכין כמה שאלות בקשר לעסק עצמו או לעבודה שתעשו.
  5. תיאום ציפיות – הכינו שאלות או תשובות הקשורות לענייני תיאום ציפיות, כמו הציפייה של העסק לעבודה בשעות נוספות, ציפיות שכר ועוד. יוסי שינובר מסביר ששאילת שאלות יכולה ליצור עליכם רושם של אנשי שיחה פעילים המתעניינים במקום העבודה ובפוטנציאל שלכם להשתלב בו, וגם מתן תשובות רהוטות ומושכלות ישאיר רושם חיובי על המראיין שלכם.
  6. לבוש הולם – יוסי שינובר ממליץ להתלבש בבגדים נקיים (ואף מגוהצים אם יש לכם אפשרות) ההולמים את סביבת מקום העבודה הרלוונטית. יוסי שינובר ממליץ להימנע מגופיות, מכפכפים וממכנסיים קצרים. לעומת זאת, כדאי להתלבש בחולצות מכופתרות, במכנסי בד או ג'ינס ובנעליים סגורות שאינן סניקרס. כמו כן, כדאי לבדוק אם מקום העבודה דורש קוד לבוש מסוים (למשל משרדים ממשלתיים), ולהתאים כמה שאפשר את הסגנון האישי שלכם לציפיות של המעסיק.

סיכום

בריאיון עבודה אתם צריכים ליצור רושם ראשוני חיובי על המראיין ולהציג בצורה הטובה ביותר את היכולות שלכם ואת האופי שלכם כדי לקבל הזדמנות להצטרף לחברה או למקום שאתם מתראיינים אליו. בעזרת הטיפים של יוסי שינובר, היועץ העסקי המנוסה, תוכלו להגדיל את סיכוייכם להשאיר רושם חיובי על כל מי שנפגש איתכם ולקבל הצעות עבודה ממקומות שיזכרו אתכם לטובה.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

סוגי הלוואות לעסק שאתם צריכים להכיר

בעולם העסקים הדינמי, גישה לכלים הפיננסיים הנכונים יכולה להשפיע באופן משמעותי על הצלחה וצמיחה. הלוואות לעסקים, המותאמות לצרכים תפעוליים ספציפיים, יכולות לספק את ההון הדרוש לניהול תזרים מזומנים, לניהול מלאי, או אפילו להרחיב את היכולת התפעולית.

זריקות אוזמפיק לירידה במשקל: גישה חדשנית למאבק במשקל עודף

במרדף הבלתי פוסק אחר אסטרטגיות יעילות לירידה במשקל, זריקות אוזמפיק הופיעו כאופציה מבטיחה עבור אנשים המתמודדים עם משקל עודף. לפני תחילת השימוש בתרופה זו, חשוב לקבל את כל המידע המקיף, להבין מדוע אנשים פונים לטיפול זה, את היתרונות הקשורים לזריקות אלו, שיטות חלופיות לטיפול במשקל עודף, והסכנות הנשקפות מע

מדריך מושלם: בחירת ציוד הכרחי להכנת נרות איכותיים

פתיחת אמנות יצירת הנרות דומה לאימוץ מלאכה נצחית, מגדלור של מסורת וחדשנות שהאיר את ההיסטוריה האנושית. יציאה לעולם ייצור הנרות דורשת לא רק קורטוב של יצירתיות, אלא ארסנל מאובזר היטב המותאם ליצירת הלהבה המושלמת. דמיינו שאתם בוחשים בים מותך של שעווה, מחדירים בו תמציות המזכירות את שדות הגליל הריחניים, וצופים ביצירה שלכם מטילה זוהר חם בין כותלי בית ירושלמי נעים. זו לא רק פעילות; זהו ריקוד עדין של דיוק, סבלנות ונגיעה של הרוח הייחודית שלך.