כמה עולה שירותי נוטריון?

עורך דין

 

שירותי נוטריון הם שירותים המסופקים בהיקפים נרחבים מאוד בכל רחבי הארץ בכל יום. שירותים אלה נדרשים לנו בהתנהלות שלנו מול הרשויות, מול ערכות משפטיות ובמסגרת עסקאות כלכליות ומסחריות שונות. מעמדו של הנוטריון נובה כולו מחוק הנוטריונים וכמובן מההסמכה שניתנה לנוטריון על ידי משרד המשפטים, שאחראי על כל הנושא של הכשרת והסמכת נוטריונים. לשאלה כמה עולה שירותי נוטריון יש תשובה ברורה אבל לא חד משמעית ונסביר להלן.

 

אז כמה זה עולה?

ובכן, שירותי נוטריון הם שירותים מפוקחים, שהמחיר שלהם קבוע בחוק. מחירי שירותי נוטריון נקבעים במסגרת תקנות הנוטריונים (שכר שירותים) תשל"ט 1978 וכל נוטריון הפועל בישראל מחויב למחירים אלה ואינו מורשה לגבות מעבר להם. העניין הוא שהשאלה כמה עולה שירותי נוטריון היא שאלה כללית מדי, שכן נוטריון מספק שירותים רבים ומגוונים ולכל שירות כזה יש מחיר משלו. כך למשל, אימות של אדם יחיד על מסמך כחותם ראשון, יעלה לכם 165 שקלים, בעוד אימות של חותם נוסף על אותו המסמך יעלה 66 שקלים. אישור העתק של צילום מסמך יעלה לכם 66 שקלים בעוד העדה על מסמך סחיר תעלה לכם בין 1,056 שקלים ועד 2,261 שקלים בהתאם לשווי המסמך הסחיר. אז כפי שאמרנו קודם לכן, המחירים הם נתונים, ידועים ומפוקחים וכל נוטריון מחויב להם, אבל הם אינם חד משמעיים במובן שיהיה עליכם לבחון מהו המחיר של השירות הספציפי לו אתם נדרשים.

 

היכן אפשר לראות את המחירון המלא?

את המחירון המלא אפשר למצוא באתר משרד המשפטים ובחיפוש פשוט באינטרנט. מחירון זה נשען על תקנות הנוטריונים ועל אף שהמחירים מתעדכנים מעת לעת בהתאם לעליית המדד ולפרמטרים קבועים נוספים, בפועל מדובר במחירון די קבוע ומחייב, כך שאתם לא צריכים לבצע השוואת מחירים. לצורך העניין, אם נוטריון גובה מכם בדיעבד יותר מאשר מצוין במחירון, אתם יכולים להציג לו את המחירון החוקי ולשלם לו על פי מחירון זה, אלא אם פירט בפניכם נימוק מתאים שמופיע גם הוא בחוק כעילה לגביית תשלום עודף. אם אתם רוצים לדעת מראש כמה יעלה לכם השירות, כדאי לבחון את המחירון לפני שאתם בוחרים את הנוטריון.

 

אז אין צורך לבצע השוואת מחירים?

ככלל, נוטריונים מקפידים לגבות את המחיר המצוין בחוק, לא יותר ולא פחות. יחד עם זאת, בביצוע השוואת מחירים בין כמה נוטריונים, ייתכן בהחלט שתוכלו למצוא נוטריון שגובה פחות מהמחיר הנקוב בחוק. העניין הוא שבדרך כלל הפערים הם כל כך קטנים, שאין טעם להשקיע מאמץ מיותר בביצוע השוואת מחירים. כל זאת, אלא אם אתם נדרשים לשירותי נוטריון נרחבים או כאלה שנחשבים ליקרים שבהם, למשל העדה על מסמך סחיר כפי שהצגנו קודם לכן ואז השוואת מחירים בהחלט יכולה לחסוך לכם כמה מאות שקלים.

לשאלות נוספות דברו איתה היחידה לשירותים נוטריונים.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

זריקות אוזמפיק לירידה במשקל: גישה חדשנית למאבק במשקל עודף

במרדף הבלתי פוסק אחר אסטרטגיות יעילות לירידה במשקל, זריקות אוזמפיק הופיעו כאופציה מבטיחה עבור אנשים המתמודדים עם משקל עודף. לפני תחילת השימוש בתרופה זו, חשוב לקבל את כל המידע המקיף, להבין מדוע אנשים פונים לטיפול זה, את היתרונות הקשורים לזריקות אלו, שיטות חלופיות לטיפול במשקל עודף, והסכנות הנשקפות מע

מדריך מושלם: בחירת ציוד הכרחי להכנת נרות איכותיים

פתיחת אמנות יצירת הנרות דומה לאימוץ מלאכה נצחית, מגדלור של מסורת וחדשנות שהאיר את ההיסטוריה האנושית. יציאה לעולם ייצור הנרות דורשת לא רק קורטוב של יצירתיות, אלא ארסנל מאובזר היטב המותאם ליצירת הלהבה המושלמת. דמיינו שאתם בוחשים בים מותך של שעווה, מחדירים בו תמציות המזכירות את שדות הגליל הריחניים, וצופים ביצירה שלכם מטילה זוהר חם בין כותלי בית ירושלמי נעים. זו לא רק פעילות; זהו ריקוד עדין של דיוק, סבלנות ונגיעה של הרוח הייחודית שלך.

קונסולות לבית – איך לעצב וליהנות גם מפונקציונליות

אומנות עיצוב הפנים היא תרגיל באיזון בין פונקציונליות ואסתטיקה. ריהוט ספציפי שמדגים את ההרמוניה הן קונסולות איכותיות ומעוצבות. לעתים קרובות, יש לאלו כמה תפקידים הל מהצעת שטח אחסון נוסף ועד לכך שהן למעשה משמות בתור פלטפורמה לפריטים הדקורטיביים השונים או פשוט לאחסון פריטים אלו ואחרים. מיד תגלו איך לעצב באמצעות הקונסולות את הבית, ולמה הן בעצם יכולות להפוך מרהיט עיצובי גם לפונקציונלי שלא תוכלו בלעדיו.