מה אתם יודעים על טופס 857?

קרדיט תמונה: freepik

טופס 857 הוא אישור שנתי על ניכוי מס הכנסה, מתשלומים שחייבים ניכוי מס במקור. כלומר, תשלומים שלא מקבל התשלום שילם את המס, אלא זה ששילם לו, למשל: בזכיה בשעשועון או הגרלה, ובמשכורת של שכיר, יש ניכוי מס במקור, והזוכה מקבל את הכסף נטו, לאחר ניכוי המס.

מקרה כמו זכיה בשעשועון, יהיה מוזכר בטופס 857, כאישור על תשלום המס על ידי הגוף נותן הפרס.

בואו נדבר על הטופס הזה, ואיך למלא אותו.

 

מהו טופס 857?

טופס 857 מרכז את כל התשלומים, שהלקוחות או המעסיקים שילמו לכם (או משלמי תשלומים שונים, גם אם הם לא לקוחות- כמו זכייה בהגרלה) בשנת המס. הוא משמש לכם כטופס אישורים שנתיים, על ניכויי מס הכנסה מהתשלומים שקיבלתם, שחייבים ניכוי מס במקור.

בנוסף, במידה ואתם עובדים כשכירים, תידרשו גם כן לשלם מיסים, אך לא אתם אלו שצריכים לשלם מעשית את הכסף, אלא המעסיקים שלכם, באמצעות המשכורת. זהו המקרה הנפוץ ביותר לניכוי מס במקור, אם כי, הוא מוכר גם, מעסקאות בשוק ההון המביאות לאירוע מס, כמו חלוקת דיבידנד ועוד.

במקרים אלו, למרות שאתם אלו שחייבים לכאורה בתשלום המס, מי שמשלם את המס הוא זה שמשלם לכם. בסוף שנת המס, מרכזים את ההכנסות מהתשלומים האלו, בטופס 857.

האישור מכיל את פריט המנוכה (מי ששילם את הכסף), פרטי העובד (אתם, במקרה זה), הסכום הכולל של התשלומים ששולמו לכם כולל מע"מ, הסכום של כל התשלומים שהועברו למס הכנסה, ומידע נוסף על התשלומים וניכויי המס.

 

איך למלא את הטופס?

כמו שאמרנו, במילוי טופס 857, צריך למלא את הפרטים של המשלם, הקבלן או מזמין העבודה, כמו: שם פרטי, כתובת מגורים מלאה, ועוד.

יש למלא גם פרטים אישיים שלכם, כמו שם פרטי, שם משפחה, מספר תעודת זהות שלכם, מספר תיק עוסק פטור/ מורשה/ חברה, עיסוק מדוייק שלכם, סוג התשלום, כתובת מלאה שלכם, ותקופת העיסוק שלכם בשנת המס הרלוונטית.

בנוסף, צריך גם לכתוב את פרטי התשלום. למשל: הסכום לתשלום, תשלום לכיסוי הוצאות, סוג ההוצאה, תשלום למע"מ, הסכום ברוטו, התשלום למס הכנסה, ביטוח לאומי, בחלוקה לתשלום המעביד והעובד, והחלק שלכם בדמי ביטוח בריאות.

בסוף הטופס, יש לחתום על כך שלא שולמו או זוכו תשלומים נוספים, מעבר למה שנכתב (מה שנקרא, העלמת הכנסות).

 

מי לא חייב במס?

עוסק (פטור/ חברה/ מורשה) רוצה לרכוש נכס או לקבל שירות, מאדם פרטי שעובד לפרנסתו כשכיר, ולא מוגדר כעוסק, כלומר, אין לו תיק ברשות המיסים. הוא יכול לדווח על העסקה לרשות המיסים (מע"מ ומס הכנסה), באמצעות טופס שנקרא 8356, באתר, והוא מאפשר להם לגבות את המע"מ ולנכות את המס. לאחר מכן, העוסק מוציא חשבונית, שעוברת למוכר או לנותן השירות.

 

אינדיגו – מייצג מורשה מול רשויות המס בישראל

המשרד שלנו מאגד את טובי בעלי המקצוע מתחום הפיננסים, כמו רואי חשבון, יועצי מס, סוכני ביטוח, עורכי דין ועוד ועוד. אנו מתמחים באספקת פתרונות מחוץ לקופסה, בסוגיות המס המורכבות ביותר, תוך שימוש בנסיון העשיר שצברנו.

אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר, ולהנות מהחזרי מס שאתם זכאים להם, בקלות ובמהירות. אנו מתחייבים לעבודה הוגנת ויסודית, על מנת להחזיר לכם את מקסימום התשלומים שמגיעים לכם.

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

סוגי הלוואות לעסק שאתם צריכים להכיר

בעולם העסקים הדינמי, גישה לכלים הפיננסיים הנכונים יכולה להשפיע באופן משמעותי על הצלחה וצמיחה. הלוואות לעסקים, המותאמות לצרכים תפעוליים ספציפיים, יכולות לספק את ההון הדרוש לניהול תזרים מזומנים, לניהול מלאי, או אפילו להרחיב את היכולת התפעולית.

זריקות אוזמפיק לירידה במשקל: גישה חדשנית למאבק במשקל עודף

במרדף הבלתי פוסק אחר אסטרטגיות יעילות לירידה במשקל, זריקות אוזמפיק הופיעו כאופציה מבטיחה עבור אנשים המתמודדים עם משקל עודף. לפני תחילת השימוש בתרופה זו, חשוב לקבל את כל המידע המקיף, להבין מדוע אנשים פונים לטיפול זה, את היתרונות הקשורים לזריקות אלו, שיטות חלופיות לטיפול במשקל עודף, והסכנות הנשקפות מע

מדריך מושלם: בחירת ציוד הכרחי להכנת נרות איכותיים

פתיחת אמנות יצירת הנרות דומה לאימוץ מלאכה נצחית, מגדלור של מסורת וחדשנות שהאיר את ההיסטוריה האנושית. יציאה לעולם ייצור הנרות דורשת לא רק קורטוב של יצירתיות, אלא ארסנל מאובזר היטב המותאם ליצירת הלהבה המושלמת. דמיינו שאתם בוחשים בים מותך של שעווה, מחדירים בו תמציות המזכירות את שדות הגליל הריחניים, וצופים ביצירה שלכם מטילה זוהר חם בין כותלי בית ירושלמי נעים. זו לא רק פעילות; זהו ריקוד עדין של דיוק, סבלנות ונגיעה של הרוח הייחודית שלך.