קודן הרכב לבדו אינו אחראי לבטיחות הנהג

קודן הרכב הוא האדם שמקודד את התוכנה השולטת במכונית. התוכנה שמקודד המכונית נקראת קושחה והיא מוטמעת בשבב מחשב על המכונית.

החיבור בין מחשב הרכב למנוע שלו, ההיגוי, הבלימה ומערכות נוספות מנוהלים בקוד זה. הקוד יכול גם לשלוט במאפיינים שונים של רכב כגון מיזוג אוויר או מותחני חגורות בטיחות.

ישנן סיבות רבות מדוע ניתוק קודן לרכב לבדו יכול להיות מסוכן. אחת הסיבות היא שאם תתרחש תאונה, לא יהיה מי שישתלט על תכונות הבטיחות של הרכב כמו כריות אוויר או חגורות בטיחות אם משהו ישתבש בהן.

לא קודן הרכב לבדו מנותק, אלא כל תעשיית הרכב. תעשיית הרכב נמצאת במדרון כבר זמן מה וזה לא רק בגלל טכנולוגיות משבשות כמו מכוניות חשמליות.

תעשיית הרכב כולה מנותקת מהמשתמשים בה. הם כבר לא יוצרים מכוניות שאנשים רוצים לקנות או להשתמש. ניתן לראות את הניתוק הזה באופן שבו הם מטפלים בטכנולוגיה חדשה, כמו מכוניות חשמליות ונהיגה אוטונומית.

ניתוק קודן הרכב לבדו יוביל ליותר מאשר רק השלכות כלכליות, אלא גם להשלכות חברתיות.

קודן הרכב לבדו הוא זה שאחראי על קידוד ועיצוב התוכנה שתפעיל את הרכב. קודן הרכב צריך להיות אחראי על כל ההיבטים של הקוד והעיצוב, אבל הוא או היא לא יכולים לעבוד בעצמם. הם צריכים שיהיה להם צוות שהם אחראים עליו, כי הם צריכים אנשים אחרים כדי לוודא שהעבודה שלהם נעשית כמו שצריך.

קידוד הוא מיומנות שיש לה ביקוש גבוה כרגע. זוהי מיומנות שניתן ללמוד במהירות והיא תועיל במשך שנים רבות. עם זאת, אין מספיק קודנים כדי לענות על הביקוש וזה הוביל לעלייה בבתי ספר לקידוד ומחנות אתחול.

עם זאת, עם הופעת הבינה המלאכותית, הקידוד עשוי להיות מיושן בקרוב. יש כבר אפליקציות AI זמינות שיכולות לקודד כמו בני אדם. אפליקציות אלו מסוגלות לכתוב קוד עבור תוכניות כמו WordPress, Twitter Bootstrap ו-AngularJS.

ראינו הרבה תאונות דרכים בשנים האחרונות. ניתן לייחס תאונות אלו לטעות אנוש ויש לכך מספר סיבות. הראשון הוא שאנשים לא מאומנים לטפל במכוניות שלהם. אנשים לא יודעים איך מחליפים צמיגים, הם לא יודעים איך לבדוק את השמן, הם לא יודעים איזה סוג דלק צריך לרכב שלהם ולא יודעים איך לבדוק את הבלמים.

הסיבה השנייה היא שאנשים אינם מאומנים על בטיחות בזמן נהיגה. הם אף פעם לא יכולים לדעת באיזה צד של הכביש הם צריכים לנסוע, אם זה בטוח לעקוף או אם זה בטוח עבורם לעבור את הקו הכפול וכן הלאה.

הסיבה השלישית היא שאנשים פשוט לא נהגים טובים באופן כללי. הם עושים דברים כמו לשלוח הודעות טקסט בזמן נהיגה או להירדם ליד ההגה או לדבר יותר מדי עם נוסעים במכונית מה שמוביל אותם לתאונה.

המכונית ללא נהג היא מציאות שכולנו חיים בה. המכונית ללא נהג היא גם מציאות שטרם חווינו.

קל לראות את היתרונות של כלי רכב אוטונומיים: הם בטוחים יותר, הם מצמצמים את התנועה והם יכולים להיות יעילים יותר. אבל יש גם חיסרון: שוק העבודה.

מכוניות ללא נהג ייקחו את העבודה של אנשים רבים, כמו נהגי מוניות ונהגי משאיות. וכשזה מגיע למקצועות כמו קידוד, אנשים כבר לא יצטרכו לקודד למכוניות כי המכוניות ינהגו בעצמן.

אל לנו לחשוב על כותבי הבינה המלאכותית האלה כתחליף לקופירייטרים אנושיים. הם פשוט מספקים סיוע לכותבי התוכן על ידי היפטרות מחסימת הכותבים ויצירת רעיונות תוכן בקנה מידה.

קודן הרכב הוא האדם שמתכנת את יחידת בקרת המנוע הממוחשבת (ECU) כדי לגרום לה לפעול בצורה חלקה. ה-ECU אחראי לשליטה במנוע, תיבת ההילוכים ופונקציות אחרות כגון בלימה והיגוי.

אדם זה צריך להיות מיומן מאוד עם הבנה טובה של איך כל המערכות הללו פועלות יחד. הם גם צריכים להיות בעלי הבנה טובה של איך מנועים עובדים בעצמם כדי להיות מסוגלים לתכנת אותם.

קודן הרכב אחראי בדרך כלל על תכנות כל המערכות הללו, אך לעתים קרובות יש להם סיוע מאנשים שמבינים יותר על חלקים מסוימים של המערכת מאשר הם מבינים. שתי העבודות שלובות זו בזו ותלויות זו בזו עד כדי כך שקשה לאדם אחד לבצע את שתי העבודות היטב ללא עזרה ממישהו אחר שמבין את החלק הספציפי הזה של המערכת טוב יותר ממנו.

כישורי קידוד מבוקשים מאוד, אבל גם התעשייה נאבקת למצוא מספיק אנשים עם הכישורים הנכונים.

קידוד הוא מיומנות מאוד מיוחדת הדורשת שנים של לימוד ותרגול.

הצורך במיומנויות קידוד גדל באופן אקספוננציאלי ככל שיותר חברות מסתמכות על תוכנה כדי לנהל את העסקים שלהן ולפתח מוצרים חדשים.

עם זאת, תוכניות רבות למדעי המחשב מתקשות למצוא תלמידים שרוצים ללמוד כיצד לקוד.

זה יכול להוביל לניתוק בין קודן הרכב ליצרן הרכב.

עם עלייתם של כלי רכב אוטונומיים, קודנים לרכב הולכים להיות מבוקשים מאוד.

הצורך בקודים לרכב צפוי לגדול ביותר מ-50% ב-10 השנים הקרובות.

השכר הממוצע לקודן רכב הוא 105,000 דולר.

קודן הרכב הוא האדם שצריך לכתוב את הקוד לרכב. ישנן סיבות רבות מדוע קודן עשוי להיות מנותק מהעבודה שלהם. ייתכן שהם איבדו עניין בקידוד, ייתכן שהם מצאו הזדמנות עבודה טובה יותר במקום אחר, או שהם לא מוצאים את עבודתם מאתגרת מספיק.

ניתוק זה עלול להזיק לחברה וגם לפרט. חברות מוציאות כסף רב על הכשרה ופיתוח של קודנים ויהיה להן קשה למצוא תחליף אם הן היו מנותקות מהעבודה שלהן. גם קודנים היו מפסידים הזדמנויות אם הם היו מנותקים מהעבודה שלהם כי תמיד יהיה מישהו טוב מהם בתחום הזה.

ישנן סיבות רבות לכך שקודני רכב התנתקו משאר העולם. אחת הסיבות העיקריות היא שמקודדים לרכב צריכים לעבוד בסביבה המבודדת שלהם במשך זמן רב. הם לא מסוגלים לקבל משוב מאנשים אחרים וזה מוביל לתסכולים רבים ולחץ.

סיבה נוספת היא שמקודדים לרכב אינם מסוגלים לעשות הפסקות כשהם רוצים והדבר עלול להוביל אותם למצב של שחיקה. היעדר מגע אנושי יכול גם להוביל אנשים אלה לדיכאון, אשר בתורו יכול לגרום להם להיות רגישים יותר לטעויות.

בעתיד, קודן הרכב לא יהיה נחוץ יותר. ברגע שמכוניות מתחילות לנהוג בעצמן, הן יצטרכו לתקשר עם מכוניות וכבישים אחרים. כאן נכנס לתמונה סוג חדש של מהנדסים הנקראים "קודן רכב". קודני רכב אחראים לוודא שהמכונית יודעת מה היא צריכה לעשות בכל מצב נתון. הם מוודאים שהמכונית תוכל לתקשר עם מכוניות וכבישים אחרים ללא התערבות אנושית על ידי שימוש בבינה מלאכותית (AI).

שתפו פוסט זה

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

חדר הבריחה: מה עליך לדעת לפני שאתה נכנס?

חדרי בריחה הפכו לצורת בידור פופולרית, המאתגרת את המשתתפים לעבוד יחד כדי לפתור חידות ולברוח תוך מגבלת זמן מוגדרת. לפני שאתם צוללים לעולם חדרי הבריחה, יש כמה דברים חשובים שכדאי לדעת כדי לשפר את החוויה שלכם.

תפקידו של חוקר פרטי

חוקרים פרטיים הם אנשי מקצוע מיומנים הנשכרים לביצוע חקירות מטעם אנשים פרטיים, עסקים או ארגונים. הם מתמחים באיסוף מידע, ביצוע מעקבים וחשיפת עובדות שעלולות להיות קשות להשגה בערוצים המסורתיים.

סוגי הלוואות לעסק שאתם צריכים להכיר

בעולם העסקים הדינמי, גישה לכלים הפיננסיים הנכונים יכולה להשפיע באופן משמעותי על הצלחה וצמיחה. הלוואות לעסקים, המותאמות לצרכים תפעוליים ספציפיים, יכולות לספק את ההון הדרוש לניהול תזרים מזומנים, לניהול מלאי, או אפילו להרחיב את היכולת התפעולית.